, 2022/3/24

Napjainkban, amikor mindannyian megszoktuk, hogy online dolgozunk különböző eszközökkel, nagy előny, ha van egy digitális eszközünk az azonosító és egyéb dokumentumok tárolására és bemutatására. A digitális pénztárca olyan alkalmazásként jelent meg, amely lehetővé teszi a fizikai kártyák beolvasását és a fizetési és egyéb személyes adatok tárolását egy eszközön.

What’s in Store for Next-Gen Digital Wallets

Manapság gyakorlatilag minden légitársaság rendelkezik a beszállókártyák és egyéb dokumentumok tárolására szolgáló, egycélú digitális pénztárca-alkalmazással, ahogyan minden mobileszköz is. Az iPhone az Apple Wallet-tel van felszerelve, a Google pedig rendelkezik a Google Pay alkalmazással, amely mind az androidos mobiltelefonokkal, mind az iPhone-okkal kompatibilis.

A légitársaságok pénztárcái például mind QR-kódot használnak, amely azonosítóként szolgál az olyan információk tárolására, mint a jegy és a járat száma, az utazás dátuma és az ülésbeosztás. Ahhoz azonban, hogy az utas által a beszálláskor bemutatott jegy hitelességét ellenőrizni lehessen, a légitársaságnak a háttérrendszerében meg kell néznie, hogy a jegy még érvényes-e, és a jegy tulajdonosának személyazonosságát jogosítvánnyal vagy útlevéllel kell igazolnia.

Az államok és önkormányzatok által a Covid-19 oltás igazolására kiadott új oltási igazolványok hasonló kihívással néznek szembe. Ezek tárolhatják az információkat, beleértve az oltás dátumát és azt, hogy az adott személy milyen oltóanyagot kapott, de továbbra is szükség van a személyazonosság igazolásához annak igazolására, hogy a bérlet az azt birtokló személyhez tartozik.

Eközben egy étteremnek vagy szórakozóhelynek, amely ellenőrzi a vendég oltási státuszát, nem kell tudnia a vendég életkorát, címét vagy azt sem, hogy rendelkezik-e vezetői engedéllyel, visel-e szemüveget, vagy kíván-e szervet adományozni. A mai digitális pénztárcák azonban nem kínálnak ilyen lehetőségeket. Egyszerűen csak a személyazonosságot kötik az ellenőrzésre bemutatott dokumentumhoz, például egy repülőjegyhez. A személyazonosság igazolása itt jelentheti a gyilkos alkalmazást, amely a digitális pénztárcát többé teszi, mint egy kényelmes módot a papíralapú dokumentumok felmutatásának elkerülésére.

Digitális pénztárca ellenőrzőlista

A jövő digitális pénztárcája nem csupán egy dokumentum képének tárolásáról szól, hanem arról is, hogy a beszkennelt dokumentumok érvényességét biztosítsa, és biztosítékot nyújtson arra, hogy azt ellenőrzött forrás állította ki. Ezért a személyazonosság igazolásának minden digitális pénztárca sarokkövének kell lennie.

A biometrikus támogatás kulcsfontosságú követelmény a digitális pénztárcák számára, beleértve az ujjlenyomatokat, az arcfelismerést és az élő szelfiket, amelyek a felhasználóknak pislogást vagy más mozdulatot követelnek meg, hogy megakadályozzák, hogy a lopott képeket a számlák eltérítésére és csalásra használják fel.

A digitális pénztárcáknak a pénztárcán belül a felhasználó személyazonosságához kapcsolódó minden attribútumot - például a nevet, a címet és a születési dátumot - ellenőrizni és ellenőrizni kell, hogy amikor a felhasználó kapcsolatba lép egy szolgáltatással, szelektíven választhassa a tranzakció végrehajtásához szükséges személyazonosságának bizonyos elemeinek bemutatását. A digitális pénztárcának képesnek kell lennie az egyénhez kapcsolódó összes személyazonossági attribútum tárolására és kapszulázására, és szükség szerint történő bemutatására.

Biztonság és személyazonosság biztosítása

Természetesen a biztonság is fontos jellemzője ezeknek az új és továbbfejlesztett digitális pénztárcáknak. Jó lenne azt mondani, hogy nem kell aggódnunk a digitális pénztárcák feltörése miatt, de mint minden más alkalmazás vagy eszköz esetében, a felhasználóknak aggódniuk kell a biztonság miatt. A digitális pénztárcában tárolt adatok védelmét szolgáló legjobb biztonsági gyakorlatok elfogadása mellett a fejlesztőknek egy sor tanúsításon kell átesniük, hogy biztosítsák a fogyasztókat arról, hogy a pénztárcát a személyazonosság-hitelesítési előírásokat szervező iparági testületek valamelyike, például a Fast ID Online (FIDO) vagy a National Institute of Standards and Technology (NIST) tanúsította.

A pénztárcát tanúsítani és ellenőrizni kell, hogy megfeleljen a NIST azonosságbiztosítási szintjeinek vagy az aláírások hitelesítésére és ellenőrzésére vonatkozó FIDO-előírásoknak. Az a tudat, hogy egy pénztárca egy elismert szabványügyi testület, például a FIDO vagy a Kantara Initiative által tanúsított, biztosítékot ad a fogyasztóknak arra, hogy az általuk használt pénztárca megfelel az elfogadott biztonsági szabványoknak.

A digitális tárcáknak egymással is kompatibilisnek kell lenniük. Egy ideális világban egyetlen pénztárcának minden igényünket ki kellene elégítenie, de a környezet még mindig széttöredezett, mint a repülőjegyes példában. A fejlesztőknek együtt kell működniük az olyan szervezetekkel, mint az Identity Foundation, annak érdekében, hogy az összes digitális pénztárca interoperábilis legyen egymással. Így a fogyasztóknak választási lehetőséget biztosíthatnak, hogy bármelyik pénztárcát használhassák, amennyiben az azt tartalmazó személyazonossági dokumentumokat más technológiai platformok megoszthatják és ellenőrizhetik.

Következtetés

A digitális pénztárca-technológia egyértelműen az online és a fizikai világban történő ügyletek lebonyolításának jövőjét jelenti, és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy maguk rendelkezzenek a magánéletük és a szolgáltatókkal megosztani kívánt információk felett. Ahhoz, hogy megfeleljenek ezeknek a követelményeknek, az egycélú digitális pénztárca-alkalmazások jelenlegi generációjának úgy kell fejlődnie, hogy többféle felhasználási esetet támogassanak, és ne csak egy vagy néhány kiválasztott vállalattal legyenek interoperábilisak.