, 2023/1/6

A technológiai cégek vezetői szerint a szabályozási nehézségek, a munkaerőhiány, a pénzügyi nyomás, a betegek változó elvárásai, az öregedő népesség és más tényezők együttesen egyedülálló kihívást jelentenek majd a következő évben, de ezek a kihívások megoldhatók.

Mit látnak ezek az informatikai vezetők az egészségügyben 2023 ban

Ha az elmúlt három év valamit megmutatott nekünk, akkor az az, hogy az egészségügyi szervezetek még a legnehezebb körülmények között is képesek felnőni a feladathoz. De ha a világjárvány korszak nyomása némileg enyhült is, utóhatásai még mindig érezhetőek, amikor 2023 felé haladunk. A kórházak és egészségügyi rendszerek a pénzügyi és működési kihívások tökéletes viharával küzdenek, még akkor is, ha a klinikai és a népesség egészségügyi szükségszerűségek továbbra is fennállnak.

Ehhez jönnek még az új interoperabilitási követelmények, a szolgáltatásért fizetendő díjtól való folyamatos eltávolodás, a gyorsan változó adatmodellezési akadályok, az egész ágazatra kiterjedő munkaerőhiány, a kiberbiztonsági fenyegetések és az otthoni ellátás felé való elmozdulás. A kihívások sokrétűek, de a technológia segíthet.

Megkérdeztük néhány egészségügyi informatikai szállító üzleti vezetőjét, hogy mit látnak, amikor az előttünk álló évre tekintenek. Íme, mit mondtak.

Egyszerűsített egészségügyi ellátási tapasztalatok keresése

"A betegek - mint fogyasztók - elvárják, hogy az egészségügyi ellátás ugyanúgy működjön, mint minden más a személyes és szakmai életükben" - mondta Mudit Garg, a Qventus vezérigazgatója és társalapítója, amely mesterséges intelligenciával támogatott ellátásautomatizálási eszközöket fejleszt. "Hozzászoktak az AI és az automatizálás által lehetővé tett rendkívül hatékony élményekhez, például a személyre szabott filmajánlatokhoz, az önkiszolgáló repülőjegy-foglaláshoz és az otthoni automatizáláshoz.

"Most a vezető kórházak is hasonló technológiákat alkalmaznak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy javítsák az ellátási műveleteiket, például a sebészeti ellátás időben történő megteremtésével DeepL és az elbocsátási késedelmek csökkentésével" - tette hozzá. "2023-ban a betegek egyre inkább tudatában lesznek annak, hogy milyen teljesítménykülönbség van a helyi kórházak és szolgáltatók között, amelyek automatizált műveletek révén rendkívül hatékony ellátást nyújtanak, és azok között, amelyek nem" - mondta Garg.

Adatinfrastruktúra kiépítése a VBC számára

Rahul Sharma a HSBlox vezérigazgatója, amelynek platformja és eszközei az értékalapú visszatérítési kezdeményezések kezelését segítik a szolgáltatóknak. Úgy látja, hogy előrelépés történt az elszámoltatható ellátás irányába, de szerinte az adatokkal még többet kell tenni. "Az értékalapú ellátás fenntartható sikeréhez digitalizált adatokra és elemzésekre van szükség az egyéni betegút szintjén" - mondta Sharma. "Ahhoz, hogy teljes mértékben kiaknázhassák a VBC-ben rejlő lehetőségeket, az egészségügyi szervezeteknek technológiai infrastruktúrájuk és folyamataik átalakításával le kell győzniük a tehetetlenséget.

"A mesterséges intelligencia technológiákra, a gépi tanulási algoritmusokkal párosítva, egy olyan robusztus adatechnikai keretrendszerben, amely lehetővé teszi a rendszerek közötti oda-vissza integrációt ezekkel a digitalizált adatokkal, szükség van ahhoz, hogy ez az átmenet valósággá váljon" - mondta. "2023-ban elkezdjük látni, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a technológiai infrastruktúrára irányuló build/buy/partner típusú beruházások, valamint a VBC-programok sikeréhez szükséges humán tőke.

A valós adatok értékének kiaknázása

Sujay Jadhav, a valós adatok minőségének értékelésére szolgáló eszközökre szakosodott Verana Health vezérigazgatója úgy látja, hogy a klinikai kutatások tekintetében hasonló információs infrastrukturális erőfeszítésekre van szükség. "A fejlett mesterséges intelligencia képességek (gépi tanulás és természetes nyelvi feldolgozás) elektronikus egészségügyi nyilvántartásokra és más adatforrásokra történő alkalmazásával előállított valós adatok hatalmas potenciált rejtenek magukban az egészségügyi kutatás és végső soron a betegellátás átalakításában" - mondta Jadhav.

"A kuratált strukturálatlan és strukturált EHR-adatok kombinálásával az olyan forrásokból származó RWD-vel, mint a kárigényadatok és a képalkotó diagnosztikai adatok, a betegút időszerűbb és megbízhatóbb áttekintését élvezhetjük, amely mélyebb betekintést engedhet a betegség lefolyásába." A közeljövőben, mondta, "ez segít majd az orvosoknak és a kutatóknak a fejlett kezelési lehetőségek felgyorsításához szükséges betekintést nyújtani".

Az AI és az ML segít az új adathalmazok kezelésében

A mesterséges intelligencia és a gépi tanulási alkalmazások egyre nélkülözhetetlenebbé válnak, ahogy az ONC és a CMS infoblokkolási és adatcsere-szabályai az egész egészségügyben érvényre jutnak, mondta Dr. Calum Yacoubian, a természetes nyelvi feldolgozásra szakosodott IQVIA vállalat, a Linguamatics NLP egészségügyi stratégiáért felelős igazgatója.

"Az új interoperabilitási követelmények exponenciálisan növelni fogják az adatmennyiséget az egészségügyben, így az AI-alapú technológiák elengedhetetlen eszközökké válnak a kockázatok pontos értékeléséhez, az ellátás lehetséges hiányosságainak azonosításához, a népesség egészségének hatékony kezeléséhez és az egészség kritikus társadalmi meghatározó tényezőinek felszínre hozásához" - mondta Yacoubian. "Az értékalapú térítési modellek felé való további elmozdulással egyre nagyobb szükség van a krónikus betegségben szenvedő betegek egészségének kezelésére, valamint a betegpopulációk közötti egyenlőtlenségek azonosítására és kezelésére, valamint a hatékonyabb és igazságosabb ellátás biztosítására.

"A gazdag információk hatékony azonosítása érdekében az EHR-ekből - amelyek nagy része emberi nyelven íródott, nem diszkrét mezőkben - egyre nagyobb szükség lesz az olyan mesterséges intelligencia-technikákra, mint a természetes nyelvi feldolgozás, hogy felszínre hozzuk a fontos beteg- és populációs betekintést" - tette hozzá.

A betegáramlás és az ellátás koordinációjának újragondolása

"A világjárvány idején a silózottan működő egészségügyi rendszerek a működés összehangolására és az erőforrások megosztására való képtelenség költségeit a beszűkült árrések, a frusztrált személyzet és a nem optimális betegellátási eredmények formájában érezték meg - különösen, amikor az ellátás a hagyományos környezeten kívülre is kiterjedt" - mondta Angie Franks,az ABOUT Healthcare vezérigazgatója, aki segít az egészségügyi rendszereknek a betegátadások kezelésében.

"Ahogy az egészségügyi rendszerek növekednek és bővülnek, hogy megfeleljenek a betegek és a szolgáltatók változó igényeinek, újra kell gondolniuk a betegáramlást, pontosabban működtetve a kereslet, a kapacitás és az áteresztőképesség karjait, hogy mérjék és javítsák az ellátás koordinációját az eltérő beállítások között" - mondta Franks. "Ha holisztikusabban kezdenek el gondolkodni az ellátás-korrigálásról, akkor létrehozhatják azt a működési skálát, amely kiváltja erőforrásaik jobb kihasználását és az optimális betegeredményeket" - tette hozzá.

Új megközelítések keresése az RPM-hez, az idősek otthoni idősödésének segítése

"A növekvő egészségügyi munkaerőhiány és a gyorsan növekvő öregedő népesség miatt egyszerűen nem áll majd rendelkezésre elegendő támogatás ahhoz, hogy kielégítsük azon idősek alapvető szükségleteit, akik méltóságteljesen szeretnének otthon öregedni" - mondta Janet Dillione, a Connect America vezérigazgatója, amely az otthoni ápoláshoz kapcsolódó egészségügyi technológiákat fejleszt.

"Itt jönnek a képbe az olyan konnektív ápolási megoldások, mint a hagyományos, valamint az innovatív személyi vészhelyzeti segélyhívó szolgáltatások és a távoli, otthoni betegmegfigyelés" - mondta. "Ezek az eszközök fejlett adatokkal, mesterséges intelligenciával és a megfelelő szintű otthoni szolgáltatással párosulnak majd, amelyet az ellátási szerepek és készségek egyre szélesedő köre nyújt."

Hangsúlyozva az adatok jobb hozzáférhetőségének, használhatóságának szükségességét

Josh Rubel, a szintetikus adatokra és analitikára szakosodott MDClone kereskedelmi vezetője úgy látja, hogy a gyorsan változó környezetben a hatékony információkezelés a siker kulcsa. "Az egészségügy gyorsan változik - az üzleti modellek, az ellátási módszerek és a piaci pozícionálás mind változóban vannak" - mondta Rubel. "A szolgáltató szervezetek pedig példátlan pénzügyi nyomással szembesülnek, a munkaerő és a kereslet dinamikája pedig számos rendszert arra kényszerít, hogy újragondolja a stratégiát, a politikákat és a folyamatokat.

"2023-ban a klinikai és pénzügyi teljesítmény javítása és újraszabályozása lesz az év fő témája" - magyarázta. "Az egészségügyi vezetői csapatokban jelentősen megnőnek majd az egészségügyi adatok felhasználására összpontosító kezdeményezések, amelyek célja az új bevételi források azonosítása, a klinikai kapacitások és szolgáltatási vonalak optimalizálása, valamint az izgalmas új orvosi fejlesztések megtalálása.

A végrehajtás és a verseny érdekében az egészségügyi szolgáltatók olyan technológiát fognak alkalmazni, amely az adatokat könnyen hozzáférhetővé és használhatóvá teszi a csapataik számára. Az egészségügyi adatok és azok hatékony és eredményes felhasználása lesz a jövő sikeres egészségügyi teljesítményének névjegye."