, 2022/3/24

Lépés a Meta VR Meeting világába, a Horizon Workroomokba. Üdvözlünk egy furcsa új munka világában. Hamarosan a virtuális valóság fejhallgatót viselő dolgozók számára az otthonról dolgozó munkatársak számára is megszokott irodai öltözék lehet.

A Step Into Meta’s VR Meeting World

Ez az új "otthoni iroda" virtuális koncepció abból a gyors átmenetből született, amelyet a világjárvány a távmunkára kényszerített, és amely miatt sok távmunkás elszigeteltnek és magányosnak érezte magát. Sok távmunkás számára az átmenet nem volt túl hívogató. A meglévő videokonferencia-eszközök, például a Teams és a Zoom miatt sok távmunkás úgy érzi, hogy elszakadt az irodai dinamikától.

A Facebook mögött álló, újjáalakult Meta cég létrehozta a Horizon Workroomot, hogy megszüntesse az ilyen akadályokat, és VR-fejlesztésekkel javítsa az együttműködést. Ez a születőben lévő technológia nyilvánvalóan még folyamatban lévő munka. A Meta olyan VR-technológián dolgozik, amely mindezt meg fogja változtatni. A vállalat 2021 augusztusában indította el a Horizon Workrooms nyílt béta verzióját.

Munka a Horizonton

A szoftver a távoli vállalati munkacsoportok számára a kollaboratív élmények zászlóshajóját hozza el. Ebben a metaversumban a távmunkások a fizikai távolságtól függetlenül ugyanabban a virtuális szobában gyűlnek össze, hogy együtt dolgozzanak. A Horizon Workrooms platform a virtuális valóságban és a weben egyaránt működik. A Meta marketinganyagai szerint úgy tervezték, hogy javítsa a csapatok távoli együttműködési, kommunikációs és kapcsolattartási képességét.

Segítségével a távmunkások egy olyan virtuális környezetben gyűlnek össze, amelyet az otthoni számítógépük képernyőjén látnak. Ott ötletbörzét tartanak, vagy egy fehér tábla segítségével mutatják be az ötleteiket. A technológia azonban ezen túlmutat. A távmunkások együttműködhetnek egy dokumentumon, meghallgathatják a csapattagok frissítéseit, együtt lóghatnak és ismerkedhetnek, vagy egyszerűen csak jobb és természetesebb beszélgetéseket folytathatnak.

Legalábbis ebben a kezdeti nyílt béta szakaszban a vállalkozások ingyenesen használhatják a Workroomot. De sokkal jobb megoldás, ha az új Oculus Remote Desktop társalkalmazással (Mac és Windows) és az Oculus Quest 2 VR-headsetekkel együtt használják.

Virtuális munka ellenőrzése

A TechNewsWorld nemrégiben a virtuális megbeszélések új világáról beszélgetett a Meta alfa verziójának egyik korai tesztelőjével. Eddy Williams, a The Bot Platform munkavállalói élménytanácsadója vállalta a vezetést, és megosztotta a csapat VR tárgyalótermi tapasztalatait. Ezek a Bot Platform dolgozói hozzászoktak ahhoz, hogy a cégük által kifejlesztett, trendteremtő szoftvertermékekkel dolgozzanak. A Meta VR-élményébe való beugrás azonban újdonságként hatott a munkahelyükön.

A Bot Platform mindig is remek munkakapcsolatban állt a Metával. Az első botjai mind Messengeren működtek, és a vállalat az elsők között volt, akik a Meta Workplace-jét átvették, mind vállalati felhasználóként/ügyfélként, mind pedig elsőszámú technológiai partnerként, Williams szerint.

"Úgy találtuk, hogy az értékeink sok különböző helyen egybeesnek, különösen a Workplace oldalán, ahol mindketten keressük a módját annak, hogy jobban összekapcsoljuk az embereket a munkájuk során, és segítünk a vállalatoknak abban, hogy jobb munkavállalói élményt nyújtsanak" - mondta a TechNewsWorldnek.

Egyedülálló munkaelőny

A kapcsolat váratlan, de örvendetes előnye, hogy néha korai hozzáférést kapunk izgalmas új termékekhez és funkciókhoz - osztotta meg. Ebben az esetben az, hogy felkérték, hogy vegyen részt a VR metaverse meetingszoftver korai alfa programjában, egy jutalomajánlat volt. "Sokunk számára ez volt az első tapasztalatunk a VR-rel, és túlzás és túlzás nélkül állítom, hogy elszállt az agyunk" - csodálkozott Williams.

Egyik napról a másikra Beat Saber-függő lett. Ez egy VR ritmusjáték, ahol egy futurisztikus világgal körülvéve csapkodod a feléd repülő, adrenalinpumpáló zene ütemeit. A csapat többi tagja, akik már tapasztalták a VR-t, érthető módon kevésbé voltak elragadtatva. Mégis, komoly benyomást tett rájuk a hardver és a natív operációs rendszer néhány fejlesztése, különösen a fejhallgató kényelmének és manőverezhetőségének javítása, valamint a belső "őrző" rendszer frissítése, amely megakadályozza, hogy a felhasználók a falakba és a TV-kbe sétáljanak - magyarázta Williams.

Néhány nappal azután, hogy bemelegedett a VR-életbe, az egész csapat berendezkedett a Workrooms első beavatására. Egyszerűen fogalmazva, az első virtuális megbeszélés túlvilági volt.

Egy nap a Metaverse irodában

A csapat első benyomásai kiválóak voltak, erősítette meg Williams, bár minden kissé "karikaturisztikusnak" tűnt. "Tényleg az volt az érzésed, hogy egy asztal körül ülsz egy komolyan menőnek tűnő tárgyalóban a kollégáiddal. Az egyik első dolog, amit észreveszel, az mindenki különböző avatárja" - viccelődött Williams. "Annak ellenére, hogy mindenki arca karikatúra jellegű, elég testreszabható opció van ahhoz, hogy viszonylag egyértelműen felismerjük, ki kicsoda" - jegyezte meg.

Az öltözékedet is testreszabhatod, ami talán triviálisnak hangzik - értett egyet. De lehetővé teszi, hogy az emberek egyéniséget és személyiséget közvetítsenek a teremben. "Ha a VR-értekezletek a jövőbeni kommunikációs technológia általános részévé válnak, ez rendkívül fontos lesz" - javasolta Williams. A szobák számos olyan funkcióval rendelkeznek, amelyek segítenek abban, hogy a munkatársak a valós tárgyalóteremhez hasonló élményt kapjanak. Amit a résztvevők nagyon hasznosnak találtak, az a szoba elrendezésének testre szabhatósága.

A csoport péntek délutáni kulturális megbeszélésén például a csapattagok a kör alakú tárgyalótermi asztal körül ültek. Az összkezes tréningek alkalmával a kézérzékelők néhány kattintásával könnyen át tudtak váltani a prezentációs/színházi elrendezésre. "Mindezek az elrendezések olyan tárgyalótermekben vannak, amelyeket csak álomszerű tárgyalótermeknek tudok nevezni, padlótól a mennyezetig érő ablakokkal, és olyan kilátással a tavakra és hegyekre, amelyekért minden nap lerágnám a karomat" - mondta Williams, hozzátéve, hogy a dél-londoni utcai kilátásnak is megvan a maga varázsa.

Az eszközök beállítása

Mindegyik módban a felhasználók laptopokat csatlakoztathatnak a szobába, és a billentyűzet virtuális ábrázolásával együtt VR-ben is megtekinthetik azokat. Így a tárgyalóplatformok anélkül kezelhetik a számítógépeiket, hogy visszalátogatnának a valós világba - jegyezte meg Williams. "Ha a laptop csatlakoztatva van, megoszthatja a képernyőjét a teremben tartózkodókkal, akár a virtuális laptopjuk helyén, akár a teremben lévő nagy képernyőn. Ez nagy pluszt jelentett az együttműködés szempontjából, ami a platform végső soron a játék neve" - mondta.

Mindent, amit Williams eddig említett, érdekesnek talált, és potenciálisan látta az előnyeit egy hagyományos Teams vagy Zoom megbeszéléssel szemben. De egy funkciót különösen abszolút játékmegváltónak látott - a térbeli hangot. Mint mindenki, Williams is elmondta, hogy őt is folyamatosan frusztrálja, hogy képtelen természetes beszélgetést folytatni a videohívások során, és ehelyett a képzeletbeli beszélőpálcát kell körbeadogatnia, és véget nem érő kínos "nem, te kezded, nem, te kezded" és így tovább. A platformszoftver és a Quest 2 headset több hangszórója megoldja ezt a problémát.

Amikor a VR-megbeszélőteremben Williams mellett ülő személy beszélt, úgy hangzott, mintha az a személy valóban mellette ülne. Amikor az asztal másik végén ülő valaki beszélt, úgy hangzott, mintha távolabb lenne - jegyezte meg. A hangzás mind irányában más volt, mind pedig alacsonyabb hangerővel, mint amire a való életben számítanánk. "De a csavar az, hogy mindketten beszélhetnek egyszerre, és mindkettőjüket hallani lehet".

Végső benyomások

Minden alkalommal, amikor a csapata a Workroomot használta, Williams egyszerre csodálkozott rá a technológiára, és csodálkozott a hasznosságán és a jobb együttműködésre való potenciális alkalmazásán. Ezt kombinálva a VR magával ragadó jellegével, a Workrooms valóban úgy érezte magát, mint egy valódi munkakörnyezet, amely elősegíti a jó csapatmunkát. "Az összetartozás olyan érzését nyújtotta, amelyet a hagyományos videohívások során nem mindig kapunk meg" - ajánlotta fel.