, 2022/3/22

A távoli betegmegfigyelés javítja az Avera betegei számára az ellátáshoz való hozzáférést. A dél-dakotai egészségügyi rendszer a már korábban is használt technológia újragondolásával megőrizte a készleteket és magas elégedettséget ért el.

Remote patient monitoring

2020 tavaszán a COVID-19-et okozó vírus az egész országot átszakította, és pusztítást végzett a betegeken és az őket ellátó egészségügyi rendszerekben. Egyetlen kórház, rendszer vagy kiegészítő létesítmény sem maradt érintetlenül. Dél-Dakotában, amikor a regionális egészségügyi rendszer, az Avera Health látta, hogy a klinikákat bezárják, a kórházai pedig szinte leálltak. Az Avera tudta, hogy kreatívnak kell lennie.

Megközelítése a távoli betegmegfigyelés volt, egy olyan megoldás, amely olyan jól bevált, hogy a kórházrendszer folytatja az otthoni ápolási programot. Dr. Andy Burchett, az Avera vezető orvosi informatikusa és a háziorvosi kar vezetője nagy szerepet játszott a program ösztönzésében, amely bizonyos szempontból az egészségügyi rendszer távegészségügyi programjából nőtt ki.

A technológiák természetesen hasonlóak voltak; a technológia újragondolására volt szükség ahhoz, hogy a betegeket saját otthonukban is nyomon lehessen követni, sőt kezelni is lehessen őket. A társadalmi távolságtartás és az elszigeteltség elharapózása miatt kritikus cél volt, hogy a betegeket ott érjék el, ahol vannak.

A "Távoli betegmegfigyelés:

Reaching Out and Breaking Through" című előadásában a múlt héten Orlandóban megrendezett HIMSS22 konferencián Burchett elmondta, hogy a fizetési modell finomhangolása, a költségek egy részének átvállalása és a platform kiválasztása után az Avera elkötelezte magát a kórház és az otthon közötti szakadék áthidalása mellett.

"Meg kellett teremtenünk egy olyan infrastruktúrát, amellyel nyomon követhetjük az adatokat és klinikai szemmel tarthatjuk azokat" - mondta. "Ehhez emberi tőkére és struktúrára volt szükség. Emellett szükségünk volt az operatív támogatásra is. A világjárványig nem volt sok tőkénk vagy támogatásunk. Ez egy olyan projekt volt, amely a periférián volt, és körülbelül két évig ez lett a legfontosabb dolog, amit csináltunk."

Ehhez a kórház-at-home programhoz - amely nem tévesztendő össze a Johns Hopkins Hospital at Home védjegyével - a betegek hőmérőt és pulzoximétert kaptak, amelyek digitálisan kapcsolódtak az Avera adatmegfigyelő központjához, ahol az adatokat meg lehetett figyelni, és a betegeket megfelelően triázsálni lehetett. Ez nemcsak a betegeket és a személyzetet kímélte meg a vírusnak való felesleges kitettségtől, hanem segített megőrizni a nagyon szükséges egyéni védőfelszereléseket, amelyekből a világjárvány kezdetén hiány volt.

A kórházakba nem irányított betegek esetében a személyzet naponta látta a betegeket virtuális látogatásokon keresztül. A program népszerűnek bizonyult, a résztvevők körében 85%-os volt a jóváhagyási arány. "Így ez valóban az új standard lett a szakrendelőinkben" - mondta Burchett. "Az endokrinológia, a pszichiátria, a bőrgyógyászat és a kardiológia csak néhány olyan szakterület, ahol a virtuális ellátás kritikus szerepet játszott. Az ő meg nem jelenési arányuk a felére csökkent a virtuális oldalon."

Az eCARE-nek nevezett program sikeresen megőrizte a személyi és egyéb erőforrásokat, segítve ezzel a bevezetés kezdeti költségeinek egy részét, és az ápoló személyzet képes volt meghatározni az ellátás hatékony megközelítéseit - például, hogy az intubálás során csak a feltétlenül szükséges személyzet tartózkodjon a szobában, és szükség esetén gépet használjanak az újraélesztéshez. A felírási szolgáltatásokat mind virtuálisan kezelték.

Mint minden program esetében, itt is voltak leküzdendő kihívások.

"Rugalmasnak és innovatívnak kellett lennünk a már meglévő technológiával" - mondta Burchett. "Többféle technológiai platformot és eszközt alkalmaztunk, figyelemmel kísértük az otthon lábadozó, nagy kockázatú betegeket, nyílt kommunikációt tartottunk fenn az adminisztráció és a személyzet között, és mindenkit tájékoztattunk a folyamatváltozásokról és azok fontosságáról. Minden nap kapacitással rendelkeztünk, így ez valóban életmentő intézkedés volt."

Azt tanácsolja más egészségügyi szakembereknek, hogy már most végezzenek apró, de hatásos változtatásokat a folyamatokban, hogy jobban fel tudjanak készülni egy esetleges jövőbeli vírusáradatra, és csökkentsék a kockázatot. Elmondása szerint kritikus fontosságú, hogy továbbra is elérhető ellátást nyújtsanak a legveszélyeztetettebb betegeknek, bármi is történjen.

"A távegészségügyet az orvostudomány minden területén, nem csak az alapellátásban lehet és kell alkalmazni" - mondta Burchett. "Megakadályozza a betegségek terjedését, a tervezett időpontok lemondását, és segít elkerülni a szükségtelen ellátási késedelmeket."