, 2022/3/17

A Microsoft Work Trend Indexe rávilágít a hibrid munkával kapcsolatos egyre növekvő széthúzásra A gyártó éves felmérése szerint egyre nagyobb a szakadék a munkáltatók és a munkavállalók hibrid munkához való hozzáállása között

Microsoft’s Work Trend Index

A Microsoft második éves Work Trend Index jelentése rámutatott, hogy a munkáltatók és a munkavállalók hibrid munkához való hozzáállása között egyre nagyobb a szakadék - derül ki a 31 országban 31 000 ember megkérdezésével készült felmérésből, valamint a Microsoft 365 és a LinkedIn felhasználói adatainak elemzéséből.

A Microsoft megállapította, hogy a vezetők 50 százaléka szerint vállalataik a következő évben visszatérést terveznek a teljes munkaidőben történő személyes munkavégzéshez, annak ellenére, hogy a munkavállalók többsége a táv- és hibrid munka rugalmasságát részesíti előnyben. A vezetők kis többsége (54%) elismerte ugyanakkor, hogy a vállalatuk vezetése nincs kapcsolatban a munkavállalók elvárásaival, a vezetők 74%-a pedig azt állította, hogy nincs elég befolyása vagy forrása ahhoz, hogy változtatásokat vezessen a csapata számára.

A vezetők 43%-a pedig azt állítja, hogy a kapcsolatok kiépítése jelenti a legnagyobb kihívást számukra annak következtében, hogy az alkalmazottak hibrid vagy távmunkában dolgoznak.

"Az előttünk álló kihívás minden üzleti vezető számára az, hogy megértse az eltéréseket, és megpróbálja kitalálni, hogyan tudja összehangolni azt, amit az alkalmazottak elvárnak és követelni fognak, azzal a nyomással, hogy ebben a nagyon nehéz környezetben üzleti eredményeket kell elérni" - mondta Jared Spataro, a Microsoft modern munkáért felelős vállalati alelnöke a hét elején tartott tájékoztatón újságíróknak.

A jelentés azt is megállapította, hogy a hibrid alkalmazottak 38%-a szerint a legnagyobb kihívást az jelenti számukra, hogy mikor és miért kell bejönniük az irodába, ugyanakkor a vezetőknek csak 28%-a kötött csapatmegállapodásokat ezen új normák meghatározására. A Nagy elvárások című jelentés: Making Hybrid Work, Making Hybrid Work, Work, öt kulcsfontosságú munkatrendet azonosít, amelyek a COVID-19 járvány kezdete óta alakultak ki:

A vezetők gyakran ékelődnek a vezetői és a munkavállalói elvárások közé.

A vezetőknek biztosítaniuk kell, hogy az irodába érdemes legyen ingázni.

A rugalmas munkavégzés nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindig be kell kapcsolódni.

A társadalmi tőke másképp néz ki a hibrid világban.

A munkavállalóknak új "megéri" egyenletük van, amely a munka, az egészség és a jólét egyensúlyát célozza.

"Az, ahogyan a munka szerepét definiáljuk, ennek eredményeképpen valóban megváltozott az életünkben" - mondta Spataro. "Más szóval, az emberek értékrendje és az, hogy szerintük a munka hogyan illeszkedik az életükbe, megváltozott."

Ez utóbbit hangsúlyozza az a tény, hogy a válaszadók 53%-a azt mondta, hogy most nagyobb valószínűséggel helyezné előtérbe egészségét és jólétét a munkával szemben, mint a világjárvány előtt.

A Microsoft Teams frissítései

A Microsoft azt is megállapította, hogy a Teams-felhasználók átlagos megbeszélési ideje 252%-kal nőtt a világjárvány kezdete óta, az egy főre jutó, hetente küldött csevegések pedig 32%-kal emelkedtek, és még mindig emelkednek. Az átlagos munkanap is átlagosan 46 perccel nőtt, a munkaidőn kívüli és a hétvégi munkavégzés pedig 28%-kal, illetve 14%-kal emelkedett.

A távmunka és a hibrid munka terjedésével az üzleti vezetőknek újra kell gondolniuk mind a fizikai tereket, mind a kulturális normákat annak érdekében, hogy az irodában töltött idő megérje az ingázást, és szándékosan kell meghatározniuk, hogy ki, miért és hol találkozzon a személyes találkozókon. A Microsoft ezekre a változó munkaszokásokra a Microsoft Teams számos frissítésével reagál, hogy még jobban támogassa a hibrid dolgozókat.

Ezek közé tartozik az Outlook frissítése, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a válaszadáskor jelezzék, hogy virtuálisan vagy személyesen vesznek-e részt a megbeszéléseken. A Teams Rooms kísérőeszköz mostantól felszólítja a résztvevőket, hogy kapcsolják be laptopjuk videóját, hogy a távoli résztvevők jól láthassák őket, függetlenül attól, hogy hol vannak a teremben.

A Teams frissített Microsoft Whiteboardot tartalmaz majd, beleértve az együttműködési kurzorokat, több mint 50 új sablont, a kontextuális reakciókat, valamint a meglévő táblák megnyitásának és a külső kollégákkal való együttműködésnek a Teams-értekezleteken való lehetőségét. Továbbá, hogy áthidalja a digitális és a fizikai munkaterületek közötti szakadékot, a Microsoft a Teams Rooms számára egy új, front row nevű tárgyalási elrendezést ad ki, amely a videógalériát szemmagasságba hozza a képernyő alján, így a tárgyalóteremben ülők természetesebb módon, szemtől szemben láthatják a távoli kollégákat.

A Teams további kiegészítései közé tartoznak:

Microsoft Teams Connect megosztott csatornák.

A cameo és a hangstúdió összehozása az értekezleten belüli prezentációkhoz.

Élő nyelvi tolmácsolás.

Teams Phone, amely a felhasználók számára egyetlen telefonszámot biztosít az asztali és a mobiltelefonjukhoz, függetlenül attól, hogy milyen hálózaton vagy eszközön vannak.

Több mint 800 3D-s emoji bevezetése.

Inspirációs könyvtár, amely hozzáférést biztosít a felhasználók számára a Harvard Business Review, a Thrive és a Microsoft legjobb gyakorlatokat tartalmazó tartalmaihoz, amelyek a Teams Viva Insights alkalmazáson keresztül érhetők el. A Teams frissítéseivel párhuzamosan a Microsoft bevezette a Microsoft Surface Hub 2 mesterséges intelligenciával működő intelligens kameráját is, amely az eszközön belül automatikus keretezési technológiával rendelkezik, amely dinamikusan alkalmazkodik a szoba nézetéhez és átkeretezi a képet, ha valaki távozik, többen jönnek be, vagy ha valaki interakcióba lép a kijelzőn megjelenő tartalommal.

Ezen funkciók többsége 2022 második negyedévétől lesz elérhető, míg a Surface Hub 2 Smart Camera már most is elérhető.