, 2022/3/21
A TEFCA lehetővé teszi a közegészségügy "északi csillag" architektúráját Micky Tripathi, az ONC vezetője a HIMSS22 konferencián beszélt Dr. Daniel Jernigan, a CDC közegészségügyi tudományos és felügyeleti igazgatóhelyettese mellett. Mindketten úgy látják, hogy az adatcsere és a közegészségügyi jelentéstétel terén régóta szükséges fejlesztésekre van szükség.
ORLANDO, Fla. - A HIMSS22 kedd esti Views from the Top ülésén az egészségügyi informatika nemzeti koordinátora, Micky Tripathi megosztotta a színpadot Dr. Daniel Jernigan, a Centers for Disease Control and Prevention közegészségügyi tudományos és felügyeleti igazgatóhelyettese. A téma az volt, hogyan lehet az országos adatcsere-rendszert megerősíteni és ésszerűsíteni annak érdekében, hogy zökkenőmentesebb és erőteljesebb információcserét tegyenek lehetővé a közegészségügyi ügynökségekkel - és könnyítsék az egészségügyi szolgáltatók terheit.
Az Egyesült Államokban az új koronavírus két évvel ezelőtti első elterjedésekor bevezetett adatszolgáltatási rendszerek és stratégiák bizonyos szempontból megfelelőek voltak. De nyilvánvaló, hogy sok közülük - amelyek ad hoc alapon, gyakran telefonon és faxon keresztül lettek összeállítva - sok javítanivalót hagyott maga után.
"A világjárványra való reagálás első pillanataiban világossá vált, hogy mennyire felkészületlenek voltunk" - mondta Jernigan. "Rengeteg oka volt annak, hogy miért nem voltunk felkészültek. Ez nem valami olyan dolog volt, ami csak akkor merült fel, hanem olyasmi, ami már évek óta kialakulóban volt. Sok éven át fejlesztettük ezeket a silózott rendszereket, amelyek nem beszéltek egymással, és nem tudtak skálázódni."
Vannak más alapvető kihívások is, mint például az elavult készségek és a közegészségügyi munkaerő, amelybe nem fektettek be úgy, ahogyan kellene. "Vannak régebbi technológiák is" - mondta. "Tudjuk, hogy az állami egészségügyi hivatalok szinte mindegyike, sokan közülük helyi rendszerekkel rendelkeznek. Nem tudtak áttérni a felhőre. És több különböző eszközzel rendelkeznek, amelyeket a CDC biztosított, és amelyeket idővel nem volt szükséges karbantartani.
"A másik kihívás az, hogy a szolgáltatókra nagy teher hárul" - tette hozzá. "Tudjuk, hogy egy orvosnak alapvetően bizonyos információkat kell benyújtania a közegészségügy számára. Lehet, hogy az állam külön is megkövetel tőlük valamit. Tehát több pontról pontra több adatszolgáltatás van, amelyet ezeknek a szolgáltatóknak meg kell adniuk. Az orvosoknak nincs idejük.
Ez a fajta rendszer eléggé megterhelő a szolgáltató számára, és a laboratóriumok számára is, amelyeknek szintén jelenteniük kell." "A közegészségügy egyszerűen nem része az egészségügyi ökoszisztémának" - mondta Jernigan. "Tehát ahogy a dolgok javultak [a szolgáltatók számára 10 évvel ezelőtt] az értelmes felhasználással, a közegészségügyi partnerekkel, mi egyszerűen nem vagyunk részei ennek - és most elég keményen kell dolgoznunk, hogy visszakerüljünk ebbe az egészségügyi ökoszisztémába.".
Ez egy régóta fennálló probléma, mondta. De a jó hír az, hogy "sok nagyszerű erőfeszítés van készülőben, amelyek segíteni fognak nekünk a probléma megoldásában".
Előrelépés a "következő szintre
Ezen új erőfeszítések egyik fő eszköze a nemrégiben megnyitott közös megállapodás megbízható csere keretrendszere lesz, mondta Tripathi, aki az előadást arra használta, hogy kiemelje a TEFCA-t és más projekteket, amelyeket az ONC a "szabványok és az adatminőség területén egy csomó különböző dologgal" kapcsolatban végez, határozottan a közegészségügyi területre összpontosítva.
"Mindezeket a mozgatórugókat a közegészségügy irányába húzzuk, az általunk "North Star" architektúrának nevezett struktúra felé" - mondta. Az ONC az elmúlt évtizedben sűrű munkát végzett, és országszerte hatalmas erőfeszítéseket koordinált annak érdekében, hogy a szolgáltatók elektronikus egészségügyi nyilvántartásokat használhassanak, és kritikusan hasznos adatokat generálhassanak.
De ahogy Jernigan említette, a közegészségügyi ügynökségek - nem is beszélve a fizetőkről, a laboratóriumokról és az utógondozókról - nagyrészt kimaradtak a "meaningful use" aranylázából, és nincsenek olyan jó kapcsolatban a szolgáltatói oldallal, mint kellene. "Több mint 10 év alatt több mint 40 milliárd dollárt fektettünk be közpénzekből, valamint az egészségügyi szolgáltatók és a technológiafejlesztők részéről rengeteg verejtékes munkát, kezdve a 2010-es HITECH-törvénnyel, hogy ösztönzőket biztosítsunk az EHR-ek bevezetéséhez, ami akkoriban körülbelül 10%-os volt, és most ott tartunk, ahol tartunk, ami szinte megfordítja ezt az egyenletet, a kórházak 95%-a, az ambuláns szolgáltatók 90%-a használ EHR-t, és mindezt viszonylag rövid idő alatt" - mondta.
"Most lehetőségünk van arra, hogy valóban elkezdjünk gondolkodni azon, hogy mit is akarunk tenni. Most van lehetőségünk - most, hogy gyakorlatilag az összes kórház és a járóbeteg-ellátók többsége EHR-t használ - megkérdezni, hogyan kezdjünk el gondolkodni egy olyan világról, ahol ettől a ponttól kezdve valóban digitális alapokon nyugszik?
"Nem szüntettük meg a papírt, nem szüntettük meg a faxot - de tudjuk, hogy ezek egyre kisebb, egyre kisebb részét képezik annak, amit nap mint nap végzünk. Tehát most már megvan az alapja ennek a digitális alapnak a kialakításához." A kérdés most az, hogyan lehet "gyorsabban összehozni az egészségügyi és a közegészségügyi rendszert, hogy ez ne egyirányú, statikus, időszakos jelentések legyenek, hanem egy sokkal dinamikusabb ökoszisztéma, ahol úgy tudunk reagálni, ahogyan az a közegészségügy szempontjából általában szükséges, és segít megelőzni a jövőben esetleg bekövetkező válságokat".
Tripathi szerint az ONC célja, hogy olyan architektúrát hozzon létre, amely "nyílt ipari szabványokon alapul, hogy az ökoszisztéma különböző pontjai között nyílt szabványokon alapuló kapcsolatok és interoperabilitás jöhessen létre. "Nem kell messzire menni ahhoz, hogy lássuk, hogyan néz ki ez" - tette hozzá. "Gondoljunk csak arra, amit minden egyes nap a mobiltelefonjainkon keresztül csinálunk."
A kihívás a következő: "Hogyan jutunk el oda, hogy ilyen nyílt architektúrával rendelkezzünk, ahol nem kell egyedi szerződéseket kötnünk, és nem kell mérnökökkel tárgyalnunk egy telefonhívás vagy egy Zoom hívás mindkét végén, hogy létrehozzunk egy pont-pont interfészt?" - mondta. "Vannak hálózataink. Vannak HIE-k. Van néhány pont-pont összeköttetés, amely lehetővé teszi e képességek egy részét.
De ahogy egyre ambiciózusabbá válunk, egyre több API-val, egyre több képességgel, úgy kezdjük ezt beépíteni, és sokkal több lehetőségünk lesz a magas szintű, nagy forgalmú, nagy volumenű adatcserére, de a mélyebb pont-pont adatcserére is. Tripathi szerint máris több előrelépés történt, mint amennyit sokan felismernek - aki összehasonlítást ajánlott fel, hogy segítsen a meglévő egészségügyi adatcsere mértékét perspektívába helyezni.
"Vannak hálózataink: Carequality, CommonWell, eHealth Exchange, vagy számos állami és regionális HIE, amelyek már működnek, hogy ilyen hálózati szolgáltatásokat nyújtsanak, nagy volumenben és nagy megbízhatósággal. Tripathi megemlítette a Swiftet, a kiterjedt nemzetközi pénzügyi és banki üzenetküldő szolgáltatást, amely az elmúlt hetekben felhívta magára a figyelmet, miután Oroszországot az ukrajnai inváziója miatti szankciók miatt elvágták tőle.
"Csak összehasonlításképpen: a Swift hálózat naponta körülbelül 41 vagy 42 millió tranzakciót bonyolít le" - mondta Tripathi. "Csak a Carequality körülbelül 50 millió tranzakciót bonyolít le naponta". Ezek közül tíz-tizenötmillió valójában fizetős tranzakció - magyarázta: "C-CDA, az ellátás folyamatosságát igazoló dokumentumok, az orvosi feljegyzések, pillanatfelvételek vagy a szolgáltatók közötti csere.
A többi pedig üzenetforgalom, amely a betegek lekérdezéséhez és mindehhez vezet. Tehát már most is rengeteg interoperabilitással rendelkezünk, amit mindannyiunknak fel kell ismernünk és értékelnünk kell." Mégis, "az egész forgalomban a közegészségügy alig vesz részt" - mondta Tripathi. "És ez az egyik kihívásunk. Ez az egyik elszigetelő hatása az egészségügyi ellátórendszer interoperabilitásának, és a közegészségügy viszonylag statikus, egyirányú üzenetküldő jelentést kap.
Aztán még a világjárványban is nagyon-nagyon nehéz volt hozzáférni azokhoz a hálózatokhoz, amelyek napi 50 millió tranzakciót bonyolítanak le." Ez az egyik dolog, amit az ONC és más érdekelt felek a TEFCA-val el akarnak érni, mondta. "Idén januárban élesítettük - élesítettük, ami azt jelenti, hogy a hálózatok már részt vehetnek benne -, és azt irányozza elő, hogy az ONC hozzon létre egy irányítási keretrendszert a ma létező hálózatokon felül, hogy lehetővé tegye a zökkenőmentesebb információcserét ezeken a hálózatokon keresztül, közös szabályrendszer, közös műszaki előírások - lényegében közös útszabályok - szerint."
A TEFCA azért fontos, mert segít "az interoperabilitás következő szintjére lépni" - mondta Tripathi. "Mert az egyik kihívás, amellyel ma a hálózatokkal szembenézünk, az, hogy a szolgáltatókra összpontosítanak, a kezelés céljából. "De vannak más kiterjesztéseink is, amelyek hihetetlenül fontosak" - tette hozzá. "Mint például a közegészségügy, ahogy leírtam, például a fizetés és a műveletek, mint ezek részei, mint például az egyéni hozzáférés, mint ezeknek a felhasználási eseteknek a része. És a TEFCA ezt fogja segíteni."
Január óta "a hálózatok jelenleg a szerződések és a specifikációk felülvizsgálatának folyamatában vannak, és minden reményünk megvan arra, hogy a naptári év végére néhány hálózatot fel fogunk venni és be fogunk építeni". Az FHIR-alapú alkalmazások, a 21st Century Cures információblokkolási szabályai és más, nemrégiben bekövetkezett változások mellett mindezek és más elemek együttesen" segítenek megteremteni egy nagyobb és jobban összekapcsolt csere-ökoszisztéma feltételeit, mondta.
A közegészségügyi rész további előmozdítása érdekében az ONC a közelmúltban a CDC-vel és a HL7-lel együttműködve elindította a Helios FHIR Acceleratort.
"Ez összehozza azokat a feleket, akiket érdekel egy adott felhasználási eset, ebben az esetben a közegészségügy, és képes összehozni az érdekelt feleket - CDC, ONC, EHR-szállítók, szolgáltatók, bárki más, aki a közegészségügyben érdekelt félnek tekinti magát -, hogy segítsen újszerű felhasználási eseteket kidolgozni az FHIR API-k segítségével" - mondta Tripathi.
"A CDC-vel és más érdekeltekkel együtt dolgozunk a TEFCA közegészségügyi tevékenységgel kapcsolatos politikai megfontolások átgondolásán. Ez nagyon izgalmas. És remélhetőleg ez lesz a lehetőség a közegészségügy számára, hogy valóban részt vegyen ebben a fajta cserében a mindennapokban"."