, 2022/3/21
Chipotle Szeretjük a robotjainkat, és minél furcsábbak, annál jobb. A Miso Robotics, a vendéglátóipari robotika úttörőjének új modelljénél nem is lehet mosolyogtatóbbat találni, amelyet arra terveztek, hogy rendelésre megsüsse és frissen fűszerezze a tortillachipset.
A Miso egy növekvő technológiai vállalat, amelyre érdemes odafigyelni, a gyorséttermek automatizálásának korai vezetője, legalábbis ami a tényleges főzést illeti. A Miso hamburgert és csirkeszárnyat készítő robotjai (Flippy a legismertebb) ugyanúgy kezelik a sütőlapot, mint egy emberi szakács, így könnyen integrálhatók a meglévő konyhákba, és nagy bizalmat kaptak olyan nemzeti láncoktól, mint a White Castle és a Buffalo Wild Wings.
A Chipotle a legújabb márka, amely megmártózik az automatizálásban. A lánc a Misóval együttműködve egy Chippy nevű robotot fejlesztett ki, egy autonóm konyhai asszisztenst, amely a kulináris hagyományokat a mesterséges intelligenciával integrálja a tortillachips készítéséhez. "Mindig keressük a lehetőségeket, hogy javítsuk a dolgozói és vendégélményt.
Célunk a hatékonyság növelése az együttműködő robotika segítségével, amely lehetővé teszi, hogy a Chipotle személyzetének tagjai más feladatokra koncentrálhassanak az étteremben" - mondta Curt Garner, a Chipotle technológiai igazgatója. A nemzeti márkák számára az egyik nagy vonzerő ebben a korai bevezetési szakaszban a Miso testreszabási stratégiája.
A Chipotle konyhai csapata irányította a Miso-t a technológia testre szabásában, hogy a Chipotle pontos receptjét - kukoricamasza lisztet, vizet és napraforgóolajat használva - lemásolja, és olyan chipset készítsen, amely megkülönböztethetetlen az ember által készített társaitól. A Chipotle chipseit egy kis fűszerporral és egy csipetnyi friss lime-lével fejezik be.
"Mindenki szereti, ha egy kicsit több sóval vagy egy csipetnyi lime-mal ízesített chipset talál" - mondta Nevielle Panthaky, a Chipotle konyhai alelnöke. "Annak érdekében, hogy ne veszítsük el a kulináris élményünk mögötti emberiességet, alaposan kiképeztük a Chippy-t, hogy a kimenet tükrözze a jelenlegi termékünket, és olyan finom ízvariációkat nyújtson, amelyeket a vendégeink elvárnak.""
Ez egy érdekes ablak az automatizálás egyik buktatójára (és lehetséges lehetőségére). Hasonlóan a vintage filmek nem tervezett műalkotásaihoz és telített színeihez, valami elveszhet a technológiailag támogatott tökéletességre való törekvés során. Miso robotját tehát arra képezték ki, hogy elfogadjon bizonyos fokú következetlenséget.
Chippy-t jelenleg a Chipotle Cultivate Centerben, a Chipotle innovációs központjában tesztelik a kaliforniai Irvine-ban, és még ebben az évben beépítik egy dél-kaliforniai Chipotle étterembe.