, 2022/3/22
3 módja annak, hogy a vállalatok többet nyerjenek az intelligens automatizálásból. Egyszerű lépések a munkavállalói élmény javítására és az üzletmenet felgyorsítására. A vállalati műveletek gyorsan átalakulnak, és látszólag minden egyes héttel egyre összetettebbé válnak.
A digitális üzletvitel felé való elmozdulás azt jelenti, hogy egyre több alkalmazást, eszközt, csatornát, adatot és integrációt kell kezelni. A nyomás pedig a CIO-kon és a C-suite vezetőin van, hogy mindezt működőképessé tegyék. Nem is beszélve az elmúlt két év számtalan, a munkavállalói élményt érintő változásáról.
A hibrid munkával kapcsolatos, gyorsan változó hozzáállás, a széles körű elbocsátások, a bezárások, a munkavállalók kiégése és a készséghiány növekedése olyan megzavart munkaerőt eredményezett, amely most az iparági szakértők folyamatos elemzése és spekulációja alatt áll. A távmunka új nyomást gyakorol arra, hogy a szervezetek hogyan teszik lehetővé, támogatják és irányítják alkalmazottaikat, amikor a személyes interakciók korlátozottak; eközben a munkavállalók új és jobb munkavállalói élményeket szeretnének.
Ez azt jelenti, hogy a szervezeteknek most minden eddiginél jobban kell figyelniük arra, hogy mivel szembesül a munkavállaló a mindennapi működés során, és meg kell találniuk a módját annak, hogy ahol csak lehet, megszüntessék az akadályokat, a sebességbeli akadályokat és a frusztráló alantas feladatokat. A Pega 2021-es tanulmánya szerint a legtöbb vállalatvezető felismerte, hogy a műveletek racionalizálásának és a munkavállalói élmény javításának kulcsa az intelligens automatizálásban rejlik.
Az olyan technológiák, mint az RPA, az AI, a BPM, az e-mail botok, a chatbotok és a természetes nyelvi feldolgozás egy skálázható, alacsony kódolású platformon kombinálva az intelligens automatizálás széles körben bevezethető az üzlet minden összetevőjének javítása érdekében. A vezető vállalkozások intelligens automatizálást alkalmaznak az emberek, a folyamatok és a technológia terén, hogy javítsák a munkavállalói élményt és a versenyben való helytállásukat. Íme három kulcsfontosságú dolog, amit azért tesznek, hogy a legtöbb hasznot húzzák az intelligens automatizálásból.
1. Vonjanak be mindenkit
Az iparág vezetői együttműködő megközelítést alkalmaznak, és minden szinten meghívják a dolgozókat, hogy vegyenek részt az intelligens automatizálásban. Az üzleti célok meghatározásától kezdve az alacsony kódú fejlesztési eszközök használatáig az alapvető folyamatok kialakításához a vezető vállalatok elősegítik az együttműködést az üzleti, informatikai és a szervezet egyéb területein betöltött különféle szerepkörök között.
Az intelligens automatizálási technológiák bevezetésében és elfogadásában legmesszebbre jutott szervezeteknél az alacsony kódú alkalmazások fejlesztésében részt vevő üzleti felhasználók nagyobb arányban vesznek részt, és aktív együttműködés folyik e felhasználók és az IT-osztályok között. Tehát minél nagyobb mértékben vonják be az üzleti felhasználókat az üzleti folyamatok tervezésébe és fejlesztésébe, annál valószínűbb, hogy egy szervezet sikerrel veszi át az intelligens automatizálást, és annál nagyobb valószínűséggel használja azt a munkavállalók javát szolgáló módon.
2. Alkalmazd az irányítást
Az együttműködés elméletben fantasztikus, de megfelelő keretrendszer nélkül ez gyorsan káoszhoz vezethet az IT számára. Annak érdekében, hogy az együttműködésből a lehető legjobb eredményeket érjék el, a vezető szervezetek erős irányítási struktúrákkal rendelkeznek. A rendszerek, stratégiák, iránymutatások és védőkorlátok meghatározásával a vezetők képessé válnak az agilitás elfogadására és az árnyék IT kockázatainak csökkentésére.
A C-suite vezetők mindössze 30 százaléka állítja azonban, hogy hivatalos irányítási struktúrát fogadott el az intelligens automatizálási projektekhez. Még azokban a szervezetekben is, ahol csak egy maroknyi nem informatikai dolgozó vesz részt az alkalmazásfejlesztésben, egy összehangolt irányítási folyamat jobban pozícionálja a vállalatot a méretarányos termeléshez.
3. Építs a legjobb gyakorlatok alapján
Ha már a méretarányosságnál tartunk, a vezető vállalkozások már most is átfogó intelligens automatizálási keretrendszert építenek be jövőbeli terveikbe, és kiválósági központokat (COE) hoznak létre a folyamatinfrastruktúrájukhoz. A COE-k fontos szerepet játszanak az intelligens automatizálási folyamatokra vonatkozó szabványok, irányelvek és legjobb gyakorlatok meghatározásában, oktatásában és a munkavállalók naprakészen tartásában.
Emellett megkönnyítik az elfogadást, segítik a hatékonyság növelését és keretet biztosítanak a rugalmassághoz - segítve a szervezeteket abban, hogy az innovációs kultúra előmozdításával gyorsabban reagáljanak a változó igényekre. Nem csoda, hogy a felügyeletet a vezetői csoportos megközelítést alkalmazó szervezetek 81 százaléka azt állítja, hogy már van COE-jük.
Vezesd be az intelligens automatizálást most, és élvezze az előnyöket.
Az intelligens automatizálás gyors ütemben fejlődik, és azok a vállalkozások, amelyek nem frissítik folyamatosan a technológiájukat, lemaradnak. A vezető szervezetek továbbra is versenyelőnyként fogják bevezetni az intelligens automatizációt, nemcsak az üzleti gyakorlatok, hanem a munkavállalói élmény szempontjából is. A kérdés az, hogy ezek az automatizációk a holnap silóinak épülnek-e, vagy pedig a valódi digitális átalakulás alapját teremtik meg?
Nem számít, hol tart a szervezeted az automatizációk működésbe építésében, már most egyszerű lépéseket tehetsz, hogy rövid és hosszú távon is eredményeket érj el. Először is fontos, hogy holisztikus tervet dolgozz ki az emberek, a folyamatok és a technológia köré, amelyek az intelligens automatizálást a számodra működőképessé teszik. Ezután összpontosíts arra, hogy üzleti és informatikai dolgozóit egy olyan együttműködő, alacsony kódú alkalmazásfejlesztési platformon hozza össze, amely lehetővé teszi, hogy meghatározhassa az üzleti igényeinek megfelelő védőkorlátokat és irányítást.
Végül pedig strukturáld át az üzleti architektúráját, hogy az összes folyamatot a központból kifelé összekapcsold - az AI-alapú döntéshozatal és az ügykezelés pedig a kapcsolatokat lefelé a nyilvántartási rendszerekhez és felfelé a csatornákhoz és eszközökhöz, amelyekre az ügyfeleid eléréséhez szükséged van.